• Hail Guest!
    We're looking for Community Content Contribuitors to Stratics. If you would like to write articles, fan fiction, do guild or shard event recaps, it's simple. Find out how in this thread: Community Contributions
  • Greetings Guest, Having Login Issues? Check this thread!
  • Hail Guest!,
    Please take a moment to read this post reminding you all of the importance of Account Security.
  • Hail Guest!
    Please read the new announcement concerning the upcoming addition to Stratics. You can find the announcement Here!

(Question) オブジェクト消失時間の変更について(ITEM DECAY TIME CHANGE)

Mansemat

Visitor
Stratics Veteran
8月6日に適用されたパッチ以降、地面に置いたアイテムや各種オブジェクトが消失する時間が
今までの2時間強から半分以下の70分ぐらいになっております。
公式サイトの告知にはこの変更は言及されて居なかったのですが、バグでしょうか?
それとも一時的な仕様の変更なのでしょうか?

もし仕様の変更でしたら、今後フィールド上で行われるユーザーイベントに多大な悪影響を及ぼすと思います。
皆様のご意見をお聞かせ下さい。

Last edited:

spin

Asian Shard Liaison
Professional
Shard Liaison
Wiki Moderator
UNLEASHED
Campaign Supporter
8月6日に適用されたパッチ以降、地面に置いたアイテムや各種オブジェクトが消失する時間が
今までの2時間強から半分以下の70分ぐらいになっております。
公式サイトの告知にはこの変更は言及されて居なかったのですが、バグでしょうか?
それとも一時的な仕様の変更なのでしょうか?

もし仕様の変更でしたら、今後フィールド上で行われるユーザーイベントに多大な悪影響を及ぼすと思いますが。
皆様のご意見をお聞かせ下さい。

Mansemat wrote:

After applying the patch August 6,
Disappearance time is shortened when placed in the ground objects.
[ It has been changed to about 70 minutes from a little over 2 hours ]

Description has not been an official.
Is this a bug? or specification temporary?

I think a significant negative impact to user events take place on the field when it comes to specifications.

What do you think about this?

Petra Fyde

Peerless Chatterbox
Alumni
Stratics Legend
Thank you Spin for the translation. I have copied this information to a thread in the bug tracking forum.

Mansemat

Visitor
タイトルの変更を行いました。
スピン様、翻訳有難うございました。
ペトラ様、バグ追跡フォーラムへの転載有難うございました。

もしこの話題をこちらのフォーラムで扱うことに差し支えが無ければ、引き続きこのフォーラムをご覧の日本人プレイヤーの皆様からの
ご意見を募りたいと思いますが、如何でしょうか?

Jitta the Blacksmith

Visitor
私はゴミとかは早く消えて欲しいし、過度な装飾は動きが重くなるので好きじゃないです。
実際に某シャードのマーケットに行った時に飾りが多くて見た目は綺麗なのかも知れませんが、重かったのですぐリコールアウトしました。
全てのプレイヤーが高性能のパソコンを使用しているわけではないし通信環境に恵まれているわけではないです。

さて、アイテムの消失時間を問題とするより、別の方法を提案するのは如何でしょうか?

例えば、NPCにお金を払う事によってアイテムにタイマーを設定できるとか?
(EMがイベントで設置するアイテムみたいに)
但し、モンスターには壊されるのと斧で壊せるという条件が必要になるかと思いますが。

Mansemat

Visitor
私はゴミとかは早く消えて欲しいし、過度な装飾は動きが重くなるので好きじゃないです。
実際に某シャードのマーケットに行った時に飾りが多くて見た目は綺麗なのかも知れませんが、重かったのですぐリコールアウトしました。
全てのプレイヤーが高性能のパソコンを使用しているわけではないし通信環境に恵まれているわけではないです。

さて、アイテムの消失時間を問題とするより、別の方法を提案するのは如何でしょうか?

例えば、NPCにお金を払う事によってアイテムにタイマーを設定できるとか?
(EMがイベントで設置するアイテムみたいに)
但し、モンスターには壊されるのと斧で壊せるという条件が必要になるかと思いますが。
ご意見有難うございます。
何故、オブジェクトの消失時間を問題とするかという点についてですが、日本シャードのプレイヤーは海外シャードのプレイヤーよりも
オブジェクトを使ったイベントや造形の研究に熱心なプレイヤーが多い傾向が見受けられます。
実際に日本シャードのユーザーイベント一覧が掲載されているサイトを見てみましょう。
バザー、ダンジョン内に設置されたプレイヤーの経営する酒場、街頭でのショー、果てはルーンを利用した百人一首までありますね。
これらは全てフィールド上にオブジェクトを置くことを必要としているイベントです。

Jittaさんの提案は大変面白いものかと思います。例えば銀行員から購入できる証書の様に、オブジェクトに期限付きのロックダウン属性を
与えたるもののような形ですね。
ですが、それには新しいアイテムの追加が必要ですし、また多数のオブジェクトを使うイベントにおいては大変な手間をかけなければならなくなります。
そして、システム的にそういった属性を付与することが可能であるかどうか解らないオブジェクトも存在します。(Bless属性のアイテムにそういった物が多いですね)
つまり、イベントの自由度を制限することにもなりかねません。

何故、私がオブジェクトの消失時間の短縮を問題とするのか。
それは消失までの時間を8月6日以前に戻す事が現在のユーザーイベントの自由度と魅力を損なわない一番シンプルな方法と考えているからです。

もし、他に自由度と魅力を損なわずに済む方法があれば、提案して頂けるととても助かります。

最後に私のユーザーイベントに対する考えと質問を書いておきます。
オブジェクトを利用したユーザーイベントは日本シャードの多くのプレイヤーにとって、UO独自の魅力あるコンテンツの一つであり、
対人戦やレアアイテムの収集と並ぶエンドゲームの一つであると私は考えておりますが、皆様はどのように考えておられますか?
こちらのご意見も頂きたく思います。

nichijo

Visitor
私は思います、プレイヤーもイベントが終わったらオブジェクトや屋台の設備を片付けるべきだと。
I think, the player also should put away the equipment stalls object or event when you are done.
仕様だから放置していた。
It was left because it specification.
だからサーバーに負担がかかった。
So the burden is applied to the server.
運営がタイマーを短くした。
Operation was shorter timer.
そういう理由があるのではないでしょうか?
Would not there such a reason?

blend

Lore Master
Campaign Supporter
さきほど家の床でアイテムを置いて試したところ
10分おきに観察して2時間と10分後には消滅してましたです

I was placed on the my house floor of items
The observed it every 10 minutes
It was gone after 2 hours and 10 minutes

sorry my mislead
probably depending on the type of item Will be different Disappearance time
Still Some items that have a short disappearance time

Lady Cupcake

Adventurer
There has been "A Map of the Known World" sitting (not locked down) in the courtyard of my boyfriends castle since Friday night, 3 days now...

Smoot

There has been "A Map of the Known World" sitting (not locked down) in the courtyard of my boyfriends castle since Friday night, 3 days now...
they dont decay. along with a handful of other items in UO. i filled my neighbor's house with black cats one time and they sat there for almost a year unlocked down. i dont think he was very active.